Obraz
Jakość obrazu w Waszym filmie
Najczęściej wykorzystujemy profesjonalne kamery nagrywające obraz o rozdzielczości FullHD w standardzie kodowania XDCAM w trybie panoramicznym (16:9) zapisujące na najbezpieczniejszej technologii – jaką są karty pamięci SxS. Uzupełnieniem są lustrzanki DSLR oraz dron.

Od 2014 roku filmujemy również w Ultra HD 4K.
W standardzie jest FullHD, którego obraz jest 5 razy wyższej rozdzielczości od obecnego obrazu telewizyjnego (PAL) oraz zawiera znacznie więcej szczegółów. Dzięki temu Wasz film nawet na 60 calowym ekranie nadal będzie krystalicznie czysty i wyraźny.
Zwiększona rozdzielczość (większa liczba pikseli) oraz kodowanie XDCAM sprawia, że obraz jest bardziej szczegółowy i pozbawiony wszelkich zniekształceń typu makrobloki czy artefakty.
Tabelaryczne zestawienie rozdzielczości
Nazwa | Rozdzielczość | Ilość pikseli | Jakość | ||
PAL | 720 x 576 pikseli | 414.720 | 1,0 (jakość wyjściowa) | ||
HD Ready 720 | 1280 x 720 pikseli | 921.600 | 2,22 razy lepsze niż PAL | ||
FullHD 1080 | 1920 x 1080 pikseli | 2073600 | 5,00 razy lepsze niż PAL | ||
Ultra HD 4K | 3840 x 2160 pikseli | 8294400 | 20,00 razy lepszy niż PAL |
FullHD – czy warto???
Ponieważ znaczek HD jest często nadużywany przybliże różnice w formatach.
PAL – rozdzielczość 720*576 (16:9) lub 768*576 (4:3). Obecnie w tej rozdzielczości nadawany jest sygnał telewizyjny.
HD Ready lub oznaczenie HDV (typ kompresji) – został opracowany jako amatorski format przejściowy mający zastąpić format DV (rozdzielczość PAL). Ze względu na stratną kompresję, mały bitrate (mała ilość danych) oraz mało precyzyjne odwzorowanie koloru, format ten nie nadaje się do zastosowań profesjonalnych. W wypadku dynamicznych scen występują kratki (makrobloki) oraz artefakty. Znaczki te oznaczają zgodność sprzętu ze standardem HD lecz również tylko częściowe wykorzystanie możliwości jakie daje HD. Kamery te nie spełniają wymogów telewizji publicznej i komercyjnych. Mniejsza niż w wypadku FullHD jest również rozdzielczość.
FullHD – w formacie XDCAM mamy znacznie większy bitrate, lepsze odwzorowanie kolorów oraz większą rozdzielczość. Widać to szczególnie w wypadku dynamicznych scen (np.tańce) oraz filmowaniu w gorszych warunkach oświetleniowych (kościół, sala taneczna). W FullHD następuje pełne wykorzystanie technologii HD. Kamery te spełniają wymogi telewizji publicznej i komercyjnych. Rozdzielczość wynosi 1920*1080 (w tym również nagrywanie w trybie progresywnym) przy odpowiednim bitrate ( XDCAM 35mbps ). Rozdzielczość ta jest 5,00 razy lepsza niż w PALu. Po prostu jakość!!!
Właśnie takie kamery posiadamy – nagrywające obraz w XDCAM o rozdzielczości FullHD oraz Ultra HD 4K